25 Ağustos 2012 Cumartesi
5th Assignment Packaging In Marketing
Synovate Araştırma ve Danışmalık şirketinin Pepsi firmasının satışlarının Coca Cola firmasına göre düşük olmasının nedenlerini araştırmak üzerine bir çalışma yürütmüştür. Yapılan araştırma sonuçlarına göre pepsi anbalaj özelliklerinin hedef kesime hitab etmediği renk ve logo ozellıklerı olarak Coca Colaya oranla daha yaşlı kesime hitab ettiği , farklı ülke pazarlarında ürün ambalajından dolayı dezavantaj olusturdugu ortaya çıkmıştır. Pepsi firmasinin yapmış oldugu ambalaj değişikliği logo değişikliğiyle birlikte pazar payında artış saptandıgı gözlenmiştir. Pazarlamada ürünün ambalaj nıteliklerinin hitab ediceği pazara, pazar içerisindeki satış durumlarına kadar tüm durumlarda en buyuk etkiye sahip oldugunu bu örnekten rahatlıkla anlayabiliriz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder