13 Ağustos 2012 Pazartesi

3rd Assignment Positioning In Marketing and Bosch


Modern pazarlamanın olmazsa olmazı haline dönüşen konumlandırma kavramı 1970’li yıllarda Al Ries ve Jack Trout tarafından ortaya atılıp somutlaştırılmıştır.İkili 1970'li yıllarda öngörülü bir şekilde " bolluk ortamından " yani rekabetin artması ile fıyatların düşmesi serbest piyasa ekonomisini olumlu kılacagını , firmaları tüketici odaklı olmaya zorlıyacagını buda piyasada ürün ve hizmet bollugu yaratıcagından bahsetmiş ve bundan dolayı farklılaşmanın ürün ve hizmet bazında yapılmasının imkansızlığının altını çizmiştir. İkilinin bu kaos için ileri sürdüğü çözüm ise konumlandırmadır. Bu bağlamda firmalar tüketicilerin herseyi olamaya bırakıp yanlızca bır konuma odaklanmaları gerekmektedir. Firman için seçtiğin konum neyse burdaki hedefin o konumda birinci olmaktır. Yapılan araştırmalara göre insanlar everest ' ten sonra en yüksek ikinci zirvenin neresi oldugu, yada Türkiyenin en büyük ikinci gölünün hangisi oldugu gibi sorular yanıtsız kaldıgı görülmüş ve bilim adamları bunun sebebinin insan beyninin kapasitesinin sınırlı olmasına ve ikinic , üçüncüleri zihnin detay olarak kabul edip ilgilenmediğini ortaya koymuştur. Bu çalışmanında ortaya koydugu gibi bır marka pazar lideri degılse yeni bir konum bulup oranın liderliğine oynamalıdır. Ayrıca firmanın markası için belirlediği konum , marka mesajı marka vaadi hersey sadece ve akılda kalıcı olmalı ki ancak bu sekilde biz tüketiciler markaya ve sunduklarına zihnimizde yer verelim. Ben bu duruma en iyi örneğin Robert Bosch "İnsanların güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim. Verdiğim sözlere ve ürünlerime duyulan güven benim için her zaman kısa vadeli kazançlardan daha önemli olmuştur." sözüyle markasını pazar içerisinde güvenilirlik ve kalite konumlandırması yapmış ve bu sözüylede sade ve akılda kalıcı olmayı başarmıştır. Fiyat, yaygın servis agı gıbı farklı durumlar uzerınde konumlanmak yerıne bana göre en gecerlisi ve uzun sure devam edıcek olanını seçmiş insanların ürünlerine duydugu guven üzerine konumlanmayı tercıh etmıstır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder